birželio 2, 2018

Apie keliones naktį – patyrimai ir patarimai (miniTrips.lt užkulisiai)

Klaipėdos stotis švintant

23 valanda – laikas, kai mažesniuose miesteliuose ir kaimeliuose dauguma jau seniai miega, ir, nors Vilniaus centre kai kurios gatvės tokiu laiku paprastai vis dar ūžia, nemažai žmonių taip pat jau sapnuoja ar ruošiasi sapnuoti savo pirmą nakties sapną.

Tačiau šis laikas man – ne miego simbolis. 23 valandą prisimenu kaip nuotykių pradžią, 23 valanda – laikas, kai jau keletą pastarųjų metų iš eilės prasidėjo vienos įdomiausių išvykų, skirtų „miniTrips“ kelionių projektui.

Ne paslaptis, jog „miniTrips“ startavo kaip vienadienių kelionių po Lietuvos gyvenvietes projektas. Pradžioje „vienadienių“ sąvoką naudojau apibūdinti kelionėms, kai išvykstama ryte (kartais ir labai anksti), o sugrįžtama vėlai vakare. Tačiau bėgant laikui norėjosi patyrinėti daugiau Lietuvos ir aplankyti visuomet žavintį Lietuvos pajūrį ir nuostabias gyvenvietes, įsikūrusias šalia, aplankyti miestus, kuriuose buvau labai senai arba į kuriuos (kaip Klaipėda) visuomet smagu ir miela sugrįžti. Tačiau nors Lietuva ir nėra labai didelė valstybė, nuvykti į kitą jos pusę taip pat užtrunka, tad išvykus ryte lieka nepakankamai laiko norint tiek apeiti reikalingus objektus, tiek šiaip prasibūti mieste ar pasivaikščioti prie jūros. Dėl šios priežasties „viendadienių kelionių“ sąvoka pasikeitė, tiksliau, prasiplėtė – „miniTrips“ tinklaraštis tapo projektu, kuriame buvo aprašomos kelionės, kurias įmanoma įgyvendinti per parą. Akivaizdu, jog norint sugrįžti vėlai vakare… reikia vėlai ir išvykti.

Visos naktinės kelionės vyko įprastai – apie 22 val. išvykus iš namų reikia spėti užsukti į iki vėlumos dirbantį prekybos centrą apsipirkti naktiniam važiavimui bei rytui, kadangi parduotuvės atsidaro tik apie 8 valandą, o kitos dar vėliau, nors pagrindinis tikslas, dažniausiai tai – Klaipėda, pasiekiama žymiai anksčiau. Šiam apsipirkimui puikiai pasitarnauja „Iki“ parduotuvė, esanti Mindaugo ir Kauno g. sankirtoje – ji dirba iki 23 val., o paskutinę darbo valandą eilių nelabai būna. Tad greitai susiradus reikiamus produktus reikia susimokėti ir skubėti į autobusų stotį.

Paminėjau autobusus, kadangi naktinių traukinių, deja, nėra. Tačiau bėgant metams naktimis leidžiami autobusai patobulėjo, ir yra gana patogūs. Kadangi kelionė nuo pradžios iki pabaigos trunka apie 5 valandas, be to, ypač dėl nakties, komfortabilumas ir pakankami pločiai tarp sėdinių yra labai svarbu.

22:50 autobusas atvyksta į stotį ir čia susirikiuoja eilė žmonių. Pirmą sykį keliaujant naktį nesitikėjau tokio kiekio keleivių – kartais autobusai būna visiškai pilnai užpildyti. 23 valandą autobusas išrieda į kelią, ir čia staiga prigęsta šviesos – pro langus pradeda mirgėti pravažiuojamos sostinės gatvių žibintų šviesos. Autobuse, dėl apšvietimo gatvėse, būna pakankamai šviesu, tad pradžioje kelionė nelabai kuo skiriasi nuo įprastų kelionių dieną.

Autobusui užsukus į oro uostą ir pasiimant dar porą keleivių, prasideda įdomioji kelionės dalis. Išriedėjus už miesto ribų gatvių žibintus keičia autostadose retai pralekiančių automobilių žibintų šviesos. Kai kurie iškart nuspredžia miegoti, nors ši kelionės dalis nėra labai rami ir tam tinkama. Jau greitai autobusas sustoja Grigiškėse, Vievyje, ir tuomet užsuka į Elektrėnus. Šį miestą išskyriau, kadangi dažnai būtent čia išlipa nemaža dalis keleivių. Be to, šių kelionių dėka pavyko pamatyti, jog legendinė daina, kurioje skamba eilutės „Šviečia dieną, šviečia naktį, Elektrėnų žiburiai“, išties ne iš piršto laužta – ant tolumoje esančių stulpų tamsoje išryškėja raudonos spalvos lempos.

Dar daugiau keleivių kelionę baigia šiek tiek tolėliau – Kaune, kurį autobusas pasiekia apie 0:30. Čia saloną vėl nutvieskia miesto šviesos. Tai pažadina dalį keleivių, be to, įprastai vairuotojas klausia, ar tikrai visi išlipo, ir dar pereina saloną, tad, turbūt, lengva prabusti.

Ramioji kelionės dalis prasideda už Kauno – tarp jo ir Klaipėdos laukia tik vienas sustojimas, labiau skirtas pailsėti vairuotojui – Kryžkalnyje, tad būtent nuo išvykimo iš Kauno akimirkos autobuse įprastai užgesinamos visos šviesos (iki Kauno kai kada paliekamas pagalbinis apšvietimas – nors porą sykių jį buvo palikę ir visos kelionės metu). Žmonės, kurie, tikriausiai, dažnai keliauja šiuo kelionės laiku, ima miegoti, tačiau man, asmeniškai, tai nė karto nėra pavykę – net ir imantį miegą blaško autobuso virpesiai, pravažiuojančio transporto šviesos. Bet tai turi ir savų pliusų…

Jei keliaujame vasarą, kai saulės pakilimo laikas dar nėra labai pavėlęs, prieš pat pasiekiant Klaipėdą danguje po truputį pradeda šviesėti, tad galima pastebėti naktinį dangų skrodžiančias vėjo jėgaines, sukonstruotas netoli kelio, o taip pat tolumoje išvyksti uosto kranus. Būtent šių akimirkų, sunku paaiškinti kodėl, visuomet laukiu labiausiai – tai suteikia didelį džiaugsmą ir palaimą. Galbūt tai yra dėl to, jog uostamiestį stipriai myliu – tai kaip asmeninė pabėgimo zona norint pamiršti gyvenimo rūpesčius ir problemas. Klaipėda, bendru atveju, gyvenantiems toliau yra puikus miestas tokiam prasiblaškymui – bent jau tai teko girdėti iš nemažai žmonių, su kuriais yra tekę kalbėtis šia tema.

Klaipėdą autobusas pasiekia 3:50. Tai – labai ankstyvas laikas, tad natūraliai gali kilti klausimas – kur dėtis? O čia – jau įprastinė, tarsi savotiško ritualo dalis. Klaipėdos autobusų stotis dirba nuo 3:30, tad ji jau būna atvira. Joje įprastai palaukiame, kol stipriau įšvinta, prieš pradedant žygį po miestą, kadangi tamsoje fotografuoti be stovo ir išlaikymo, ir dar su kit’iniu gana tamsiu objektu, yra gana sudėtinga. Laukimo laikas nepraeina veltui – stotyje yra kavos aparatų, tad čia įkalama pirmoji energijos injekcija (į skrandį, žinoma). O energijos tikrai prireiks, kadangi iki vakaro nebus kur numigti.

Taip prasideda visos naktinės kelionės. Sudėtingiausias laikotarpis, autobuse neužmigus, būna po pietų – pripildžius skrandį maistų sotumo jausmas atkeliauja kartu su miego troškimu, tačiau pragyvenus šį laiką (natūraliai, kavos arba energinio gėrimo pagalba) bent keletui valandų – dažniausiai iki laiko keliauti namo – organizmo būsena grįžta į maždaug patenkinamą ritmą.

Keletas patarimų kelionėms naktimis:

  • Jei yra galimybė, prieš tokią kelionę įsitikinkite, ar gebate užmigti važiuojančioje transporto priemonėje.
  • Jei esate jautrus šviesai ir net užsimerkus pravažiuojančių automobilių šviesos priešpriešinėje juostoje trukdo užmigti, pasirinkite vietas dešinėje autobuso pusėje. Jums gali praversti ir miego akiniai – Lietuvoje jų galite rasti kai kuriose parduotuvėse tiek internete, tiek ir prekybos centruose, o dar pigiau ir paprasčiau – užsisakyti iš Ebay – įvairių rūšių miegui pritaikyti akinių kainos prasideda vos nuo svaro, tiesiog reikės šiek tiek palaukti, kol prekė pasieks Lietuvą.
  • Jei mokate užmigti įvairiose gyvenimo sitacijose ir žinote, jog tikrai miegosite kelionės metu, nusistatykite žadintuvą likus 10 minučių iki kelionės tikslo. Tiek laiko turėtų pakakti susidėti išsiimtus daiktus ar pasinaudoti autobuso tualetu, jei prireiktų. Geriausia užsistatyti du žadintuvus – pirmąjį tik su vibracija, ir tikėtis, kad vibruojantis telefonas kišenėje pažadins. Tai – grynai dėl mandagumo, kadangi kiti keleiviai galbūt norės miegoti ilgiau – iki jų galutinės stotelės. Be to, statant atsarginį – garsinį – žadintuvą, geriausia nustatyti tolygų garsėjimą, kad jūs būtumėte pirmasis, kuris jį išgirsite.
  • Keliaudami iš Vilniaus naktiniu autobusu nebijokite, jei jūsų tikslas – Klaipėda. Čia stotis dirba nuo 3:30 tad nešalsite, o galėsite pasimėgauti aparatine kava (tiesą pasakius, visai skania, neskaitant to vieno karto, kai vietoje kavos aparatas pripylė tiesiog pusę puodelio pieno). Per visas vykdytas naktines keliones tik sykį (Jūros šventės metu, norint grįžti atgal) stotis atsidarė valanda vėliau – 4:30, tad beveik garantuotai 3:50 ji jau bus atvira.
  • Jei jūsų kelionės tikslas – kitas, nedarykite mūsų klaidos: būtinai pasidomėkite stoties darbo laiku! Kai kurios stotys, pavyzdžiui, Palangos, darbą pradeda tik 7 val. ryte, tad gausite daug laiko praleisti lauke, tokiu atveju geriau žinoti tikslų maršrutą ir kur tą laiką leisite. Jei rytas pasitaikys vėsus, belaukdami saulės prašvitimo galite gerokai sušalti.
  • Nors ir tokia išvyka gali būti panaši į nedideles atostogas, jei naktį autobuse nepavyko užmigti, geriau neleiskite sau pasilepinti bokalu alaus ar kitu alkoholiniu gėrimu. Labai tikėtina, jog iškart kils didžiulis miego noras, ir net einant gatve akys merksis tiesiog pačios. Tokiu atveju bandykite apseiti be papildomų tonizuojančių gėrimų – kavos ar energinių – o geriau prasijudinti fiziškai, kadangi kofeinas gali tik pastiprinti alkoholio poveikį ir nuo to bus dar blogiau.
  • Jei dienos metu, po bemiegės nakties, matote, kad akys limpa ir merkiasi, ir jaučiatės mieguistai, pabandykite įsigyti puodelį stipresnės kavos ar skardinę energinio gėrimo, tačiau atminkite, jog organizmui esant tokios būklės tai gali turėti tam tikrų neigiamų pasėkmių, ypač jei gėrimas bus vartojamas ne po valgio, o prieš. Staigi kofeino dozė gali sukelti net savotišką sustojusio skrandžio ar pykinimo jausmą, tad tokioje būsenoje su šiais gėrimais reikia elgtis atsargiai, geriau nepirkti pačių stipriausių variantų su daugiau kofeino ar didesnėje taroje. Tiek kava, tiek energiniai gėrimai veiksmingesni kai organizmas yra dar geroje energinėje būsenoje – tuomet jie padeda, suteikia daugiau jėgų kuriam laikui, tačiau ne tuomet, kai organizmas jau yra pasiruošęs atsijungti miegui.

Sunku pasakyti, ar šis įrašas sudomino ir sugundė nors kartą išbandyti keliones į pajūrį naktį. Nors kai kurie iš šių patarimų ir gali būti gana baisoki, ir atrodo kenksmingi pačiam organizmui, visgi, tokios išvykos kažkodėl paprastai palieka tikrai stiprų įspūdį, o, be to, tai kažkas kitokio, nei standartinis važiavimas į pajūrį dieną.

Būtent tokiu principu vykdytos visų pajūrio gyvenviečių apžiūros, kai kurios jų (Šventoji, Juodkrantė) jau pasiekiamos portale miniTrips.lt, o likusios, tikiuosi, papildys projektą šios vasaros bėgyje 🙂


Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Naujausios mintys